Saturday 29 August 2015

Kesimpulan

Pelbagai faedah kita memperolehi daripada sejarah bukit malawati lama . Selain itu dapat mempertingkatkan pengetahuan sejarah dalam diri agar kita tahu sejarah yang pernah berlaku . Sejarah melambangkan kebanggaan masing masing .Ini kerana pada zaman kini , golongan remaja adanya yang kurang mengerti apa itu kemerdekaan . Hal ini , dengan adanya tempat-tempat bersejarah kita boleh menghargai sejarah pada zaman dahulu dan mempertingkatkan semangat bersejarahan lagi .
   Di samping itu , dapat melihat peninggalan khazanah pada zaman tersebut di bukit malawati . Sehubungan itu , dapat kenali siapa tokoh yang memberi sumbangan kepadanegara. Justeru , dapat menghargai jasa jasa tokoh yang memperjuangkan selangor. Hal ini dapat menghargai ketokohan negara kepada rakyat malaysia .

 Akhir sekali , dapat memberi kesan kepada individu , masyarakat dan negara yang positif . Hal ini bertujuan untuk membentuk sebuah negara yang aman dan harmoni . Justeru , dapat membangunkan modal insan yang berjiwa patriotik . Selain itu , dapat meningkatkan sahsiah diri dari pelbagai segi .



No comments:

Post a Comment